jag skrattar inte åt mig, jag skrattar med mig


#244
23 september, 2007, 2:35
Filed under: tjusexårskrisen

Har drabbats av känslan av att allt snart kommer att vara för sent. Om jag varit gubbe hade jag varit en sådan som kammar håret över flinten:
Kommer sitta där bakom quinoasalladen och lyssna på showpiano.
Kommer vara mycket ensam.

17 kommentarer so far
Lämna en kommentar

26 år?? Lilla vän! :-)

Kommentar av Charlotte

jaså, det är att ta till tiina-metoden!
tala för dig själv, morsan, jag nådde min intellektuella pik vid tjufemochetthalvt. åh, jag minns det som igår.

Kommentar av Karin

hej jag hittade din blog förra veckan tyckte den var kul att läsa. jag har haft en idé att starta en bokcirkel bland mina kompisar sen i somras, och jag såg att du var del av en. hur gjorde ni? bygger det på att alla läser varsin bok och sedan berättar de om hur den är osså diskuterar man därifrån? hur har ni gjort? vore kul

tack på förhand
tack ändå

/richie

Kommentar av rikard

om någon är lite för pretentiös skriver vi upp det i en bok med sidenpärmar, och sedan blir den människan hånad forever, ett bra tips ifall man behöver en hållhake på folk så att de inte drar sig ur. man får överhuvudtaget inte ha för hög nivå, för protokall och grejer! med betyg, lite schlagerfestivalen, sätt gärna betyg på vinet också. det rituella draget är viktigt. måste dock ha tillräckligt höga ambitioner för att folk ska fortsätta, vilket iofs kan ersättas med att den som håller bokcirkeln bjuder på vin (mycket). det är även bra att ha bokcirkeln som slasktratt för alla livets bitterheter, då kommer folk.
men hörru, man måste ju läsa samma bok, så man lär av varandras olikheter och växer som människa.

Kommentar av Karin

Hmmm…
Vadå hmmm?
Hmmm…

Kommentar av Kapten Sagolik

ja, men jag tror inte att vi nånsin kommer att samsas om en bok. Jag är mest intresserad av att byta idéer och kunskap osv. Förresten, hur många deltagare är ni? Vad skulle du säga är gränsen för deltagare för att det inte ska urarta?

Kommentar av rikard

det går säkert jättebra det med, är ju mest jag som inte kan hålla mig allvarlig och ville floskla mig lite. vi är sju och det funkar fint. tror max tio skulle funka, sen blir det väl svårt om alla ska få säga sitt… men då drar jag från min erfarenhet av EN bokcirkel, så ta min auktoritet med en nypa salt.

Kommentar av Karin

”om någon är lite för pretentiös skriver vi upp det i en bok med sidenpärmar” sjukt roligt!

Kommentar av matty

ja, du om någon borde veta. du hamnar ju där rätt ofta!

Kommentar av Karin

inte för att jag har med saken att göra men liksom, ööh, hur är det?

Kommentar av Kapten Sagolik

väldans trött. och mobbad av en massa tanter.

funderar på att börja en blogg här i kommentarsfältet istället.

Kommentar av Karin

som en hemlig klubb. fast en blogg. en sub-blogg.
och passa dig för tanter. tanter är egentligen stora insekter som dricker kaffe och pratar skit dagarna i ända. på nätterna kryper de runt och äter hudavlagringar och letar allers och bits. de är ondskefulla.

Kommentar av Kapten Sagolik

Vart tog hon vägen? Vi gillade henne. Tror vi.

Kommentar av Kapten Sagolik

ja, vart tog jag vägen. hjärnreumatism tror jag, jobbigt. jag kommer tillbaks, sen, när jag

Kommentar av Karin

mmmhm mmhm

Kommentar av Karin

hjärnreumatism är den nya folksjukdomen
jag har hjärnreumatism, slår det mig nu. det är det jag har.
man måste inte komma tillbaka. bloggande kan bli uörkhh. bloggande är den nya folksjukdomen.
var rädd om dig.

Kommentar av Kapten Sagolik

Tvärtom. Allt är för tidigt.

Kommentar av Kapten Sagolik




Kommentera

