jag skrattar inte åt mig, jag skrattar med mig


#243
8 september, 2007, 16:54
Filed under: fantastiskt och skitstort, Kulturen

En hobby jag har är att stalka kultureliten. Och nu råkar jag veta att den ska träffas tjufjärde september på Forum:

DERRIDAS APOTEK

Jacques Derrida FILOSOFENS FÖRESTÄLLNING
måndag 24 september 2007 kl. 19.30

reflektion
Horace Engdahl, Jan Stolpe

recitation
Magnus Roosmann

ur ensemblen
Anna Lindal violin
Love Derwingerpiano
Chrichan Larsonvioloncell

musik
Bernd Aloïs Zimmermann
Présence för violin, violoncell och piano (1961)
Pierre Boulez
Dérive première version pour six instruments (1984)
Luciano Berio
Sequenza för violin (1976)

koreografiskt moment
Margaretha Åsberg

Konstnärlig ledare Jean Claude Arnault

Biljetter: 180 kr medlem HT-07 | 240 kr icke medlem
OBS! boka i tid, MYCKET POPULÄRT PROGRAM

Fatta Horace, Jean Claude OCH Derrida! I’m in love with distanslöshet, någon måste måste måste följa med mig på Derridas apotek! Pleeazee..? Tvåhundrafyrti spänn, nada i relation till det kulturella kapitalet. Alla kommer vara där! Dessutom tjänar man in det på minskade matkostnader om man späker sig helgen innan, man måste vara utmärglad och hallucinera när man går på Forum.
Jag blir kåt nu. OSA snarast! (OBS, MYCKET POPULÄRT PROGRAM!)

PS. Asså, seriös förfrågan. DS.

PS2. Shit pommes, Jean Claude finns på facebook! Pojkfröken, if you read this, anse dig utmanad, fatta jag ska skicka friendrequest. DS2.

9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

OMG är detta for real? Distanslöshet extravaganza! Vill också ha La Jean Claude på Fejjan. ”Pojkfröken and Jean Claude Arnault met through Karin.” *köt*

Kommentar av Pojkfröken

Googlade på Jean Claude och hittade den här artikeln från i somras. ”Sedan våren 2001 läser kända författare och skådespelare högt ur Marcel Prousts ‘På spaning efter den tid som flytt’ varje söndagseftermiddag.”

VARJE söndagseftermiddag!

Kommentar av Karin

Sedan 2001.

Kommentar av Karin

den är ju inte ens bra.

Kommentar av Karin

Skulle du sagt Pablo Francisco skulle jag som en oljad blixt hoppat ur soffan. Ja, jag skulle rentav insisterat på första parkett så man kan få hans saliv på sig vid läspande hispanic skämt. Man skulle skratta så mycket att ekot mellan höga berg och djupa dalar icke räcker för att fortplanta sig. Ty sådan är min humor.

Kommentar av M

hm, vad gäller läspande hispanic-skämt tror jag att jag och jean claude är rörande eniga.

Kommentar av Karin

alltså.. jag hade inte bangat om jag var i sthlm! var du där?

Kommentar av lin

åh kom tillbaks lin. ingen annan ville, eller när de ville ville de inte på riktigt.

Kommentar av Karin

Fullt med medelålders kulturhaggor med träörhängen och linnekostymer och skalliga karlar med polotröja. Hur orkar de!!?

Kommentar av ladymutant




Kommentera

